Praktijkinformatie

Op deze pagina vindt u meer informatie over:

Contact

Telefoonnummer:

Voor een afspraak met uw apotheker of vragen belt u naar telefoonnummer 035 5260292.

Uw post kunt u sturen naar:
Alphega apotheek
Holleblok 42
1273 EG Huizen

Plan uw route (zie huisartsen)

Avond-, nacht- en weekenddiensten: 035 5330607

Voor spoedgevallen buiten onze openingstijden kunt u terecht bij:

Dienstapotheek Gooi en Vechtstreek

Rijksstraatweg 3

1261 AN Blaricum

Tel: 035-5330607

Kwaliteit

Medicijnbewaking
Alle geneesmiddelen die op recept worden verstrekt, registreren we met behulp van de computer. We controleren bijvoorbeeld of af te halen medicijnen passen bij de andere medicijnen die u gebruikt en of deze medicijnen kunnen worden gegeven bij een bepaalde ziekte. Ook is het van belang dat u bij de apotheek meldt of u voor bepaalde geneesmiddelen of stoffen overgevoelig bent.  Wij houden hier dan rekening mee. Daarnaast controleren wij de dosering en het juiste gebruik van het medicijn.

En moet u op bezoek bij de specialist en wilt u graag een overzicht van alle medicijnen die u gebruikt? Wij maken voor u graag een computeruitdraai met al uw medicijnen overzichtelijk op een rij. Ook kunnen wij voor u een ‘medicijnpaspoort’ maken. Handig voor als u op vakantie gaat. Of wilt u advies over materialen? Wij leggen het u graag uit in een persoonlijk gesprek. 

Certificering
De apotheek is vanaf 2004 ISO 9001:2000 gecertificeerd. Dit keurmerk is een kroon op het werk van alle medewerkers van de apotheek. We zijn er trots op dat we dit hebben bereikt. Om het certificaat te behouden nemen we alle werkzaamheden in de apotheek regelmatig goed onder de loep en kijken we kritisch naar onze dienstverlening en de zorg die we bieden.

Alle werkzaamheden die in de apotheek plaatsvinden, zijn beschreven in een handboek. Daarin is vastgelegd hoe we bijvoorbeeld recepten aannemen, hoe we gezondheidsadvies geven, hoe we de medicatie bewaken en hoe we geneesmiddelen bezorgen. Door het kwaliteitscertificaat heeft u als bezoeker van de apotheek de garantie dat we werken volgens vaste richtlijnen en de kwaliteit continu in het oog houden. Een onafhankelijke organisatie, in ons geval DEKRA, heeft dit bij ons getoetst. Patiëntenorganisaties, zorgverzekeraars, artsen, specialisten en apothekers erkennen dit keurmerk. Ook voor de patiënt heeft dit belangrijke voordelen. Onlangs bevestigde een rapport van de Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ) dat dit HKZ-keurmerk belangrijke voordelen voor patiënten heeft. De conclusie van de Inspectie luidde: ‘Gecertificeerde apotheken leveren betere zorg.’

Procesverbetering
Het behalen van een kwaliteitscertificaat is geen einddoel. Elke drie jaar gaan wij opnieuw examen doen voor behoud van het certificaat. Door verbeteringen vast te leggen in het kwaliteitszorgsysteem, wordt de kwaliteit gewaarborgd en worden de belangrijkste knelpunten in de apotheek in kaart gebracht om  te verbeteren.

Klachtenregeling
Mocht u toch niet tevreden zijn over onze zorg, bespreek dit dan met ons. Lossen wij uw klacht niet naar tevredenheid op, dan kunt u altijd een klacht indienen. Deze zullen wij behandelen als een signaal van een tevreden klant die ons wil helpen.

Preferentiebeleid Medicijnen

Sommige zorgverzekeraars voeren een ‘preferentiebeleid’. Deze zorgverzekeraars wijzen binnen een groep van dezelfde medicijnen een voorkeursmerk aan. Zij vergoeden dan alleen het voorkeursmerk, wat betekent dat u mogelijk van medicijnmerk moet wisselen. Maakt u zich daarover geen zorgen: het andere merk bevat exact dezelfde werkzame stof en is van dezelfde kwaliteit. De zorgverzekeraars die een preferentiebeleid voeren, hopen hiermee de kosten van medicijnen beter te beheersen.

Kosten

In ons assortiment geneesmiddelen ligt de nadruk op hoge kwaliteit tegen zo laag mogelijke kosten. Zodoende bevorderen wij dat u zo min mogelijk hoeft bij te betalen voor uw medicijnen.

Wilt u online uw herhaalrecept ophalen?

Ik ben op zoek naar

Ga naar de inhoud